søndag 15. april 2012

DIY - Spisebenk



Du trenger:

2 planker på 180cm 
4 planker på 45cm
2 planker på 27cm (På skrå under)
Alle planker er 50x200mm.

3 M16 gjengestenger på 40cm
4 M16 gjengestenger på 45cm.
14 M16 mutrer 
8 treskruer, 8cm lange

16mm bor, 40cm langt
Sylinderbor 30mm

Jotun Lady interiørbeis drivved (Vår har 2 strøk)



Kapp opp materialet i riktig lengde.  
Bor med sylinderbor et par cm der du vil ha mutrene.
Bor med M16 bor i senter av 30mm hullene. 
Kapp til gjengestager i riktig lengde. 

Monter og puss lett over. 






Slik ser den ut uten pynt. 


Tøft med stempel på plankene. 

Det er et slit å få hullene til å stemme overens, men resultatet ble veldig bra. Vi er så fornøyde at Sven skal lage spisebord også. Jippi!

Lykke til!

19 kommentarer:

  1. For en flink mann du har!
    Blei en kjempefin benk.

    SvarSlett
  2. Love it!!
    Den var kjempefin, bra jobba:-)
    Klemklem

    SvarSlett
  3. Den benken var bare rålekker,så fint med slik materiale i ein benk og så er den heimalaga,enda bedre:)hadde ønskt mannen min var litt flink med slik snikkring,så masse flott ein kan laga:)
    Ein fin søndag til deg!

    SvarSlett
  4. Benken var rett og slett nydelig! Har så lyst på hjemmesnekra stuebord, men har ikke fått med mannen på det(enda);)
    Gleder meg til å se spisebordet når det blir ferdig!
    Nyt søndagen :)
    klem
    Camilla

    SvarSlett
  5. Wow! dødsfin den benken! Virkelig ingen vits å kjøpe dyrt spisebord når dere er så handy:)
    gleder meg til å se:)
    ha en fin søndag
    Klem Cathrine

    SvarSlett
  6. Helt rå!! Fikk jeg veldig lyst til å herme!
    Har ønsket meg en fin benk lenge.. hm..
    Så flinke dere er!
    Flott søndag til deg!
    klem Hege

    SvarSlett
  7. kjempetøff!
    veldig fint alt som er på den og!!
    du er flink ;)

    SvarSlett
  8. Å, den var kjempefin, ret og slett!

    Fin ny uke til deg:)

    SvarSlett
  9. Så kult! Ser ut til å passe perfekt inn hos dere! Blir spennende å følge med på fortsettelsen;-)

    SvarSlett
  10. Kjempestilig benk! Ble lekker farge på den og med putene i herlige farger ble dette så flott! Elsker fargebruken din! Du har det så flott.. Gleder meg til å følge deg videre!

    Ha en flott ny uke!

    SvarSlett
  11. Kjempe tøff benk ;-) Blir spennede å se resultatet når alt er ferdig.
    Likte veldig godt stemplene i meteriale!

    Ønsker deg en super flott mandag og ukes start!

    PS! Delta gjerne på giveawayen inne hos meg med gavekort på 500,- fra Arbeidshuset i premie.

    SvarSlett
  12. Glemte helt av å takke for hyggelig hilsen inne hos meg, ble så opptatt av den tøffe benken din ;-) Super tøff!

    SvarSlett
  13. ÅÅh, misunnelig!! Kan hende jeg kommer til å herme etter deg asså! Men først må vi ha litt større plass :) Den va rååkul:) Klem

    SvarSlett
  14. Kjempekul! Flinke dere er! :)
    Så fin lykt og puter du har da, gitt ;)

    Ha en fin kveld!
    klem

    SvarSlett
  15. FOR EN FANTASTISK BLOGG!!!!! Oser av kreativitet og energi. GLeder meg til å følge deg videre.

    ps: giveaway inne hos meg:-)

    SvarSlett
  16. Hei :)

    Det var en nydelig sittebenk!
    Nesten så jeg har lyst til å lage en slik selv.

    Hvor mange cm er det fra kanten av benken og inn til beina?
    Og er det 27 cm på langsiden eller kortsiden av plankene under?

    mvh
    Sanna

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og beklager sent svar!
      Tusen takk:)
      Det er 17 cm fra kanten og inn til beina, og det er langsiden som er 27 cm:)

      Slett
  17. Hei hei. Må benken stå Inntil veggen, eller er den stødig nok i seg selv ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Den står av seg selv:)

      Slett

På grunn av mye spam er jeg nødt til å sette på ordbekreftelse, beklager det!